Lisää myyntiä virtuaalitodellisuuden avulla

Artikkeli
Oletko harkinnut virtuaalitodellisuuden (VR), lisätyn todellisuuden (AR) tai 3D/360-videoiden hyödyntämistä? Onko yrityksellänne jo jonkinlainen virtuaalinen markkinointi-, suunnittelu- tai koulutussovellus?

Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö ja Jane ja Aatos Erkon säätiö rahoittivat yhteensä 3,3 miljoonalla eurolla kuutta kunnianhimoista tutkimushanketta, jotka ratkaisevat maailman suuria haasteita. Hankkeet saivat rahoitusta säätiöiden yhteisen Tulevaisuuden tekijät -rahoitusohjelman kautta.

Yksi rahoitetuista hankkeista on professori Petri Parvisen ryhmä Helsingin yliopistosta, joka auttaa teknologia-alan yrityksiä virtualisoimaan ihmiskontaktia vaativat myynti- ja koulutustilanteet virtuaali- ja lisätyn todellisuuden avulla. Ryhmän hanke MRHUB tarjoaa mahdollisuuden tutkia ja kehittää yritysten myyntitoimintaa ja virtuaalista liiketoimintaa eri sekoitetun todellisuuden teknologioiden avulla. MRHUB voi ottaa yrityksen myyntihaasteen tai -sovelluksen laboratorioon tutkittavaksi tai jopa matkustaa yrityksen kanssa asiakkaan luo tai messuille. Ideana on tutkia, miten sovellus saadaan konkreettiseen myyntikäyttöön.

Kiinnostuneet voivat ilmoittautua mukaan ja kertoa samalla, onko yrityksellä jo sovellus käytössä vai vasta harkinnassa. MRHUB ottaa tämän jälkeen yhteyttä ja testit voidaan aloittaa joustavasti. Jos kiinnostuneita riittää, järjestetään myös ryhmätilaisuus Helsinkiin. Testaaminen ei lähtökohtaisesti maksa mitään. MRHUBilla on laaja verkosto, josta voi valita sopivat kehityskumppanit.



Yhteystiedot:

Prof. Petri Parvinen, Helsingin yliopisto

petri.parvinen@helsinki.fi, +35850526461

Dr. Osmo Mattila, Helsingin yliopisto

osmo.mattila@helsinki.fi, +35840308177

Dr. Jani Holopainen, Helsingin yliopisto

jani.m.holopainen@helsinki.fi, +358503766392

 

Techfinland100.fi

Katso myös, mitä muita artikkeleita löytyy Teknologiateollisuuden uutiskirjeestä 7/2017.